Toyota, Araç Satın Alma Tahminleme Projesi
Toyota, Araç Satın Alma Tahmin Modeli Projesi ile; veriye dayalı
kişiselleştirilmiş hedef kitleler oluşturarak kampanya
dönüş oranlarını %71’e kadar artırdı.
Proje:
- Müşterilerin işlemleri analiz edilerek araç satın alma kararını etkileyen önemli değişkenler ve kırılma noktalarının tespit edilmesi ve içgörülerin oluşturulması.
- Tüm kanallardan gelen lokal verilerin incelenip özel gün ve takvim bilgileri kullanılarak model geliştirilmesi.
- Makine öğrenme algoritmalarıyla geliştirilen tahmin modeli ile müşterilerin bir sonraki ay araç satın alma ihtimallerinin tahmin edilmesi.
- Geliştirilen model otomatize edilerek belirlenen periyotta model eğitim ve tahmin işlemini yenileyen ve güncel tahmin sonuçlarını kaydeden sistemin oluşturulması.
Kazanımlar:
- Elde edilen içgörüler ile pazarlama faaliyetleri için karar destek sistemi oluşturulması.
- Reklam ve iş gücü maliyetlerinde azalma sağlanması.
- Otomatize edilmiş yapıda operasyonel hata riskinin minimuma indirilmesi.
- Müşterilerin araç satın alma tahminleri kullanılarak kampanya aksiyonlarında önceliklendirme sağlanması ve kampanya zamanlarında kişiselleştirme uygulanması.
- Araç satın alma tahminlerine dayalı hedef kitleler ile kampanya geri dönüşlerinin artırılması.
- Şirket içinde veriye dayalı karar alma ve analitik kültürün yaygınlaştırılması.