Toyota, Araç Satın Alma Tahminleme Projesi

Toyota, Araç Satın Alma Tahmin Modeli Projesi ile; veriye dayalı
kişiselleştirilmiş hedef kitleler oluşturarak kampanya
dönüş oranlarını %71’e kadar artırdı.

Toyota,  Araç Satın Alma Tahminleme Projesi
Toyota,  Araç Satın Alma Tahminleme Projesi

Proje:

  • Müşterilerin işlemleri analiz edilerek araç satın alma kararını etkileyen önemli değişkenler ve kırılma noktalarının tespit edilmesi ve içgörülerin oluşturulması.
  • Tüm kanallardan gelen lokal verilerin incelenip özel gün ve takvim bilgileri kullanılarak model geliştirilmesi.
  • Makine öğrenme algoritmalarıyla geliştirilen tahmin modeli ile müşterilerin bir sonraki ay araç satın alma ihtimallerinin tahmin edilmesi.
  • Geliştirilen model otomatize edilerek belirlenen periyotta model eğitim ve tahmin işlemini yenileyen ve güncel tahmin sonuçlarını kaydeden sistemin oluşturulması.

Kazanımlar:

  • Elde edilen içgörüler ile pazarlama faaliyetleri için karar destek sistemi oluşturulması.
  • Reklam ve iş gücü maliyetlerinde azalma sağlanması.
  • Otomatize edilmiş yapıda operasyonel hata riskinin minimuma indirilmesi.
  • Müşterilerin araç satın alma tahminleri kullanılarak kampanya aksiyonlarında önceliklendirme sağlanması ve kampanya zamanlarında kişiselleştirme uygulanması.
  • Araç satın alma tahminlerine dayalı hedef kitleler ile kampanya geri dönüşlerinin artırılması.
  • Şirket içinde veriye dayalı karar alma ve analitik kültürün yaygınlaştırılması.
Daha Fazlası
  • Yapı Kredi Teknoloji,
    Sıfır Bazlı Bütçeleme (SBB) Projesi 

    Hikayeyi Oku
  • Yapı Kredi Portföy,
    Sıfır Bazlı Bütçeleme (SBB) Projesi

    Hikayeyi Oku
  • Esfa Grup Singularity DWH Projesi

    Hikayeyi Oku