Kârlılık Analizi Nedir, Şirketlerin Kârlılığı Nasıl Artırılır?
Şirketlerin iş süreçlerini devam ettirebilmesi ve geliştirebilmesi, faaliyetlerine yönelik stratejilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesinde en önemli rolü oynayan kriterlerden bir tanesi şirketlerin kârlılık oranıdır. Bunun için ise şirketlerin kârlılık analizine başvurması gerekir.
Kârlılık analizinde farklı etkenler değerlendirildiği için bu süreç maliyetli ve zaman alıcı olarak değerlendiriliyor. Bununla birlikte, farklı etkenler bu sürecin hatalı yürütülmesine neden olabiliyor. Bu nedenle, kârlılık analizinin doğru bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için uygun araçların ve yöntemlerin seçilmesi önemlidir. GTech olarak bu yazımızda sizler için kârlılık analizi sürecini açıklayarak şirketlerin kârlılığını nasıl artırabileceğine yer verdik.
Kârlılık Analizi Nedir?
Kârlılık analizi kısaca gelirin maliyet ile karşılaştırılarak belirli bir zaman dilimi içerisinde ne oranda kâr elde edildiğinin belirlendiği bir süreçtir. Kârlılık analizinde temelde gider ve gelir tutarları kaynakları ile birlikte ortaya konulur. Bu süreçte, şirketlerin yürüttüğü pazarlama kampanyalarının etkinliğinden harcama alanlarının değerlendirilmesine, yeni bir fon sağlanmasından yeni iş planlarının belirlenmesine bir şirketin gelir ve giderlerini etkileyen faaliyetler göz önünde bulundurulur.
Kârlılık analizi sürecinde şirketlerin öncelikle maliyetlerini tanımlaması gerekiyor. Bu noktada, sarf malzemelerinden çalışan ücretlerine hem sabit hem de değişken gider kalemlerinin dahil edilmesi oldukça önemlidir. Tüm maliyetler hesaplandıktan sonra gelir kaynaklarının belirlenmesi gerekir. Satış, telif, hizmet bedeli gibi çeşitli gelir kaynaklarından elde miktar kâr miktarını gösterir. Gelir olarak değerlendirilen bu miktardan masraflar düşülerek net kâr olarak adlandırılan tutara ulaşılır.
Şirketlerin Kârlılığı Nasıl Artılır?
Şirketlerin kârlılığını artırmak için başvurabileceği yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden bazıları şu şekilde sıralanabilir:
> Satış faaliyetlerine odaklanın.
Kârlılığı artırmak için şirketin satış faaliyetlerindeki etkinliğini artırması en temel yöntemdir. Mevcut müşterilere yönelik düşük kâr yüksek satış hacmini, yüksek kâr düşük satış hacmi gibi seçeneklerden işletmenizin satış sürecine uygun olanı benimseyerek kârlılığı artırabilirsiniz.
> Pazarlarınızı genişletin.
Mevcut müşteri kitlenize ek olarak potansiyel müşterilere erişmek şirket kârlılığı üzerinde artış sağlayan bir diğer etkendir. Bunun için farklı reklam ve pazarlama stratejilerine başvurabilirsiniz. Bu noktada, ürün veya hizmetlerin yeni pazarlar için yeterli ve hazır uygunluğunun göz önünde bulundurulması gerekir.
> Rekabet analizi yapın.
Rekabet analizi, piyasadaki rakipleri, güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek şirketin ürün ve hizmetlerine yönelik satış ve pazarlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirilebilir. Değişen rekabet ortamında uygulanacak uygun stratejiler şirketlerin hem satış hem de pazarlama süreçlerini olumlu yönde etkileyerek kârlılığın artmasını sağlar.
> Bütçe planlaması yapın.
Bütçe planlaması için tüm bu hesaplamaların geleneksel araçlar ile yapılması mümkün olsa da iş hacminin, kayıt sayısını ve finansal değişkenlerin arttığı süreçlerde yeni nesil çözümlerden faydalanılması oldukça önemlidir. Bu yeni nesil çözümler hem zamandan ve iş yükünden tasarruf edilmesini sağlarken hem de hata payını sıfıra indiriyor. Böylece şirketler kârlılığını artırmaya yönelik uygun stratejilere daha hızlı bir şekilde başvurabiliyor.
Şirketler yenilikçi çözümler sayesinde etkin bir bütçe planlama süreci yürüterek kârlılığını artırabilir. GTech şirketlerin bütçe planlama ve finansal konsolidasyon süreçlerine yönelik yenilikçi çözümler sunuyor. GTech çözümlerinden Hyperion Bütçe Planlama Çözümleri sayesinde şirketler bütçe planlama süreçlerini daha hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Hyperion Bütçe Planlama Çözümleri hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için uzman ekibimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Kaynakça (Erişim: 25.02.2022)
https://www.yeniisfikirleri.net/karliliginizi-artirmanin-yollari/